Sunday, March 7, 2010

Zulkifli Noordin dipecat dari PKR

Akhirnya Lembaga Disiplin PKR telah bertindak dengan memecat Ahli Parlimen Kulim yang sering menggamit kontroversi dengan kenyataan kenyataannya yang dengan dasar dasar umum PKR dan PR.

Sebenarny kalau kita perhatikan YB Zulkifli ni saya sendiri pun kurang faham cara pemikirannya.Beliau cuba menjadi jaguh melayu didalam isu isu remeh seperti penggunaan kalimah Allah .Sedangkan isu isu yang lebih penting saperti rasuah jarang pulak diketengahkannya. Mungkin pada beliau isu rasuah ni kecil sebab ianya dilakukan oleh UMNO jiak dibandingkan dengan isu kalimah Allah yang tidak sebarang fatwa pun yang melarang penggunaannya oleh pihak Kristian.

Apa sebenarnya yang dia mahu dari Pakatan Rakyat? Mengikut segala kemahuannya?Jika beliau ingin memperjuangkan isu melayu yang sempit maka pentas yang sepatutnya beliau menari adalah UMNO.Mengapa beliau tidak menyeberangi kepada UMNO?Adakah betul tuduhan tuduhan selama ini bahawa beliau adalah agen UMNO yang ditugaskan untuk menghancurkan PKR dari dalam? Ada yang mengatakan beliau di turnover sewaktu ditahan dibawah ISA tidak lama dulu.Mungkin juga betul..

Langkah selanjutnya dari YB Zul adalah amat menarik.Jika beliau masuk UMNO memang tepat lah pilihan beliau.Itulah platform yang sesuai bagi beliau.Atau adakah mungkin menjadi Ahli Parlimen bebas yangmenyokong UMNO? Atau mungkin kah beliau ni adalah "genuine troublemaker" pada semua pihak termasuk UMNO??

No comments:

Post a Comment