Saturday, January 8, 2011

ISU PERLANTIKAN SUK SELANGOR

Semua pihak tahu bahwa UMNO lah punca kepada segala kemelut yang berlaku di Selangor.Mereka melantik Khusrin kepada jawatan SUK dan mengetahui benar benar ianya menyalahi amalan dan peraturan sediaada. Kita tak perlu bercakap panjang lebar mengenai UMNO sebab UMNO jelas adalah ular dan racun kepada masyarakat Malaysia.Yang perlu kita ambil tahu adalah sikap masyarakat dan istana sendiri.
Adakah masyarakat peka dan faham mengenai isu ini? Siapakah yang mereka sokong? Adakah mereka masih lagi redha dengan segala salah laku UMNO selama ini? Masayarakat perlu diberi fahaman dengan sejelas jelasnya agar mereka tka mudah dikelirukan oleh UMNO.Tindakan TS Kahlid dan barisan exco Selangor menghadhiri majlis angkat sumpah Khusrin adalah tindakan yang bija.Jika tidak UMNO akan menuduh PR sebagai derhaka kepada Sultan.
Seterusnya pihak istana sendiri sepatutnya menangani perkara ini dengna sebalik mungkin.Pihak istana perlulah dilihat sebagai neutral dan bertindak dengan neutral.Jika rakyat melihat pihak istana adalah berat sebelah maka imej istana juga semakin terjejas.Kesinambungan Raja BerPerlembagaan sebenarnya terletak ditangan rakyat dan bukannya ditangan UMNO.Pihak Istana perlu ingat krisis Perlembagaan 1993 dahulu.UMNO sebenarnya hendak menghilangkan terus kuasa Raja Raja Melayu dan digantikan dengan Presidential Council.Mereka cerca Raja Raja Melayu seteruk teruknya. Mujur baiklah masih ada lagi rakyat yang merasakan bumi Malaysia ini masih perlukan Raja Raja Melayu.Ianya menyebabkan UMNO berundur setapak kebelakang.Hasilnya pindaan Perlembagaan tidak menjejaskan sangat kedudukan Raja Raja Melayu .
Pakatan Rakyat perlu bersabar didalam isu ini.Kepada Allah kita bergantung.Kepada Allah kita mengadu.Sebarang tindakan agresif hanya memakan diri sendiri shj.Tunggu dan bersedia utk PRU13.Jadikan peristiwa ini sebagai motivasi yang membakar semangat dan daya juang pendokong pendokong Pakatan Rakyat.Kita pastikan UMNO tumbang dan dicampakkan kedalam tong sampah sejarah..

No comments:

Post a Comment