Wednesday, May 13, 2009

Fitnah Demi Fitnah oleh UMNO



Malam tadi saya menerima SMS yang bermaksud "NAJIB ,ZAMRY,NIZAR DAN HADI AWANG DIPANGGIL MENGADAP OLEH YM RAJA MUDA NAZRIN.KHABARNYA UNTUK BERBINCANG KERAJAAN PERPADUAN NEGERI PERAK.NIZAR AKAN MENJADI MB UNTUK DUA TAHUN DAN ZAMBRY DUA TAHUN LAGI.EXCO 50:50.




Saya gelihati mendengarnya.Mengapa saya tak percaya khabar angin ni?Sebabnya spt berikut:-
  • YM Raja Muda baru aje bersedih dan sibuk menguruskan jenazah bapa saudaranya yang mangkat semalam.Bila pulak masanya dia nak jumpa pasal ni?
  • Muktamar PAS telah memutuskan tidak akan bergabung dengan UMNO buat masa ini.
  • Pemimpin pemimpin tidak kemaruk jawatan MB tu.Yg mereka lawan ialah ketidadilan dan pelanggaran undang undang oleh UMNO.Jika UMNO ikut prosidur betul betul ras tiada masalah peralihan kuasa saperti sekarang ni.
  • Mengapa PAS aje yg diajak tubuh kerajaan? Bagaimana DAP dan PKR?Kalau lah ajakan macam ni,dulu lagi UMNO dah offer selepas PRU13.Malahan offer tu lebih menarik.DS Nizar jadi MB,Exco kanan dapat kat UMNO.Tapi pimpinan PAS Perak telah menolaknya kerana tetap setia pada janji bersama Pakatan Rakyat.

Nampak gaya UMNO sekarang ni dah terlalu desperate dan lemas dengan kemelut politik Perak ni.Sampai sanggup pulak gunakan taktik taktik basi tu.Ada banyak lagi lah khabar khabar angin lain spt ADUN Bt Kurau nak defect ke UMNO la dan mcm mcm lagi dll.Korang dengar lah sendiri.Gamaknya bulan Mei ni adalah kempen "BULAN BERBOHONG" UMNO...

Walubagaimanapun kemungkinan tetap berlaku didalam dunia politik.Jika PAS menerima tawaran UMNO Perak ini bermakna mereka memberi talian hayat pada UMNO Perak yang sekarang ini sedang teruk dilanda masalah imej yang buruk hasil kemelut politik Perak.UMNO Perak sebenarnya sedang cedera parah.Mereka perlukan pertolongan segera dimana Istana dan taukeh taukeh tak dapat bantu.

Pakatan Rakyat sepatutnya teruskan mengasak dan hancurkan terus kekuatan UMNO dari melakukan sebarang onar lagi kepada Perak dan juga Malaysia.Cukuplah 51 tahun mereka menzalimi rakyat Malaysia...

SAY NO TO UMNO FOREVER


No comments:

Post a Comment