Saturday, May 16, 2009

DUN PERAK AKAN BUBAR???

Khabar khabar angin bertiup kencang mengatakan Istana Perak akan membubarkan DUN Perakpad Isnin 18 hb 09.Kalau betul memang lah aiCukuplah saya katakan pembubaran DUN adalah perkara terakhir yang UMNO mahu.
Arus politik sekarang tidak lagi menyebelahi mereka.Jika difikirkan kemelut politik Perak cara terbaik adalah dengan membubarkan DUN supaya rakyat dapat memilih kerajaan baru.Jika tidak takkanlah mereka mengarahkan Hakim Mahkamah Rayuan yang sememangnya tidak neutral dan bebas menangguhkan kes DS Nizar dari satu tarikh kesatu tarikh..
Kuasa pada UMNO adalah peluang untuk merintis kekayaan.Pada UMNO tanggungjawab pada rakyat hanyalah perkara terakhir yang mereka fikirkan setelah tembolok mereka penuh..Dengan berkuasa di Perak walaupun secara haram,ianya dapat memberi pulangan yang lumayan pada UMNO. Takkanlah UMNO nak kehilangan kuasa.Kedudukan diPerak pada pandangan saya adalah sekitar 55% PR dan 45% BN.PR akan menang selesa,kerusi BN dijangkakan merosot dari 31 kepada 18.
Selain daripada itu Istana Perak jelas menunjukkan sikap mereka menyebelahi BN.Jadi susahlah PR untuk meyakinkan Tuanku agar membubarkan DUN..
Tak perlu lah kita bermimpi disiang hari kecuali dengan taqdir Allah SWT semata mata.Pasal taqdir Allah ni saya tak mau nak komen lah sebab tiada yang mustahil..

No comments:

Post a Comment